fbpx
  • Profesjonalna obsługa klienta - przydatne porady i wskazówki

  • 1
Numeracja zagraniczna – obalamy mity

Masz swoje contact center obsługujące zagraniczne firmy, korzystasz z outsourcingu, windykujesz zagranicznych klientów, zarządzasz infolinią dla firmy świadczącej usługi w różnych krajach, a może po prostu oferujesz swoje usługi za granicą? Ta wiedza może Ci się przydać! Postanowiliśmy obalić dla Was najczęstsze mity związane z prezentacją numerem zagranicznym.

Odbierać, czy nie odbierać…?

Zdarzyło Ci się kiedyś widzieć dzwoniący nieznany numer zagraniczny i nie odebrać połączenia? Jeśli tak, to nie jesteś jedyną taką osobą. Jest wiele powodów dla których nie odbieramy numerów zagranicznych: obawa przed oszustwem, naliczenie wyższych opłat lub po prostu bariera językowa. Do odebrania telefonu wystarczyło tylko, żeby nadawca zaprezentował się numerem kraju, do którego dzwoni – to zdecydowanie zwiększyłoby dodzwanialność do klienta.

Skoro nie zagraniczny, to może zastrzeżony?

Prezentacja numerem zastrzeżonym też nie jest dobrym rozwiązaniem. Po pierwsze sami operatorzy i producenci telefonu dają już możliwość blokady połączeń z numerów zastrzeżonych. Po drugie nawet jeśli ktoś chciałby przeprowadzić z Tobą rozmowę, ale aktualnie nie może odebrać telefonu, to straciłeś swoją szansę. Taka osoba nie ma jak do Ciebie oddzwonić. Myślisz, że mało osób oddzwania? Z danych Tide Software, które bazują na analizie milionów połączeń miesięcznie wynika, że aż 25% osób oddzwania na nieodebrane połączenia z numerów GSM.

Postaw na numer kraju klienta

Najlepszym rozwiązaniem będzie po prostu dopasowanie numeru stacjonarnego lub GSM, kraju do którego dzwonisz lub, w którym masz klientów. Możesz kupić numer z dowolnego kraju i zarządzać nim w dowolnym miejscu. Załóżmy, że sprzedajesz produkty lub świadczysz usługi na kilku rynkach: w Hiszpanii, Holandii i Grecji, a twoja firma znajduje się w Polsce. Możesz kupić zarówno numery stacjonarne, jak i komórkowe z tych krajów i dać klientom np. w Holandii możliwość dzwonienia na infolinię z numerem holenderskim. Nie znaczy to, że musisz mieć oddzielne call center w Holandii. Możesz obsługiwać wszystkie połączenia wychodzące i przychodzące z dowolnego kraju będąc w Polsce. To duża oszczędność czasu i przede wszystkim kosztów.

Myślisz, że prezentacja numeracją zagraniczną to skomplikowany proces, który w dodatku ma wiele ograniczeń? Obalamy dla Ciebie najczęstsze mity dotyczące prezentacji numeracją zagraniczną.

1. Muszę podpisać umowę z zagranicznym operatorem – MIT

Wizja podpisania umowy z każdym operatorem i to w dodatku w każdym kraju może wystraszyć i spowodować, że sięgniemy po numer zastrzeżony. Na szczęście to MIT. Nie ma takiego wymogu i co więcej firmy telekomunikacyjne dają możliwość zakupu od nich wielu rodzajów numerów z wielu różnych krajów. Zamiast się głowić, jak dotrzeć do zagranicznych operatorów, podpisz umowę z polską firmą telekomunikacyjną, a oni zajmą się resztą.

2. Nie ma dużego wyboru numerów zagranicznych – MIT

I tu się mylisz! Polscy dostawcy gwarantują obecnie pełną gamę numerów stacjonarnych do ponad 80 krajów, a dla wybranych krajów również numery komórkowe. Zyskujesz mniejsze koszty profesjonalnej obsługi klientów w najbardziej popularnych kierunkach. Dla większych miast zagranicznych możesz też uzyskać numerację dopasowaną do strefy numeracyjnej, czyli coś na wzór numeru kierunkowego. Wszystko to jesteś w stanie otrzymać od polskich dostawców.

3. Numery zagraniczne można stosować tylko dla połączeń przychodzących – MIT

Prawdą jest, że są dostawcy, którzy ograniczają zastosowanie numeru zagranicznego tylko dla połączeń przychodzących. Ale są również polscy dostawcy, oferujący numerację zagraniczną dla ruchu przychodzącego i wychodzącego. Dowiedz się więcej tutaj

4. Na SMS z zagranicznego numeru nie można odpisać – MIT

To MIT! Zagraniczne numery GSM nie sprawiają problemów z zarządzeniem SMS. Można prowadzić wysyłki SMS z numeru komórkowego zagranicznego, a dodatkowo przewidzieć możliwość odpisania przez klienta na otrzymany SMS. Przy realizacji takich kampanii odpowiedzi przegląda się w skrzynce odbiorczej SMS, która jest dostępna online.

5. Nie można stosować rotacji numeracją – MIT

Niektóre kraje umożliwiają posługiwanie się rotacją numerami i zmianę numerów stacjonarnych i GSM zależnie od potrzeb. Dowiedz się więcej tutaj


Pro-Blogger