Dzisiaj chcemy się z Wami podzielić nowym raportem na temat dodzwanialności w branży finansowej, który został przygotowany przez Tide Software. Raport pojawił się na rynku w kwietniu i zawiera najświeższe dane w tym z pierwszego kwartału 2019. Znajdziecie w nim nie tylko statystyki dotyczące dodzwanialności w branżach: pożyczki, windykacja, windykacja bankowa i call center, ale również garść cennych porad, jak zwiększyć skuteczność wykonywanych połączeń. Pełny raport możecie pobrać tutaj
Więcej o raporcie
W raporcie #dodzwanialność w branży finansowej znajdziesz dane, które powstały na podstawie analizy ponad 800 milionów połączeń telefonicznych z ostatniego 1,5 roku. Dowiesz się z nich między innymi, dlaczego masz szansę dodzwonić się jedynie do połowy numerów w swojej bazie? Kiedy i o której dzwonić, żeby się dodzwonić? No i w końcu, dlaczego pomiędzy różnymi sektorami branży finansowej, ale również wewnątrz nich, możemy zauważyć znaczące równice w skuteczności dodzwanialności. Poznasz też kilka sposobów na zwiększenie efektywności wykonywanych połączeń.
Poniżej mały wycinek tego, co możesz dowiedzieć się z raportu.
Kiedy dzwonić, żeby się dodzwonić?
Z analizy raportu wynika, że dla dodzwanialności dzień tygodnia nie ma większego znaczenia. Skuteczność wykonywanych połączeń telefonicznych zarówno na numery stacjonarne, jak i GSM waha się w granicach 35% - 37% od poniedziałku do soboty. Jedyny dzień tygodnia, w którym wartości te zauważalnie podskoczyły do góry w ostatnim kwartale 2019 to niedziela. Należy jednak wziąć pod uwagę, to że połączenia w niedziele to głównie umówione rozmowy, których jest ok 150 razy mniej niż na tygodniu. O której w takim razie dzwonić, żeby się dodzwonić? Blisko 40% skuteczność odebranych połączeń jest zauważalna już od godziny 8:00 rano i utrzymuje się aż do 16:00.
Weź swoją bazę pod lupę
Jak pokazuje raport aż 11% kontaktów w bazie firm windykacyjnych to numery nieaktywne. To znaczy, że karta SIM danego numeru jest już nieaktywna. Nie ma więc sensu dzwonić na ten numer, bo i tak nie uda się nawiązać połączenia. Jeśli nie znasz statusu danego numeru to tracisz bardzo dużo cennego czasu na nieudane próby. Jak zatem sprawdzić, czy dany numer jest jeszcze aktywny? Na rynku są dostępne dwie możliwości: usługa Tide HLR i Skip Tracing. Pierwsza z nich pokaże Ci, czy dany numer był aktywny w wybranym przedziale czasowym np. ostatni kwartał. Skip Tracing natomiast pozwala zweryfikować aktywność numeru. Jeśli okaże się, że numer nie jest już powiązany z osobą, do której próbujesz się dodzwonić możesz uzyskać nowe, aktualne numery tego odbiorcy.
#dodzwanialność w firmach windykacyjnych
Windykacja jest jednym z najtrudniejszych sektorów branży finansowej jeśli chodzi o dodzwanialność. Numery, z których dzwonią te firmy częściej wpadają na tzw. „black listy”, czyli zestawienie numerów skażonych. Właśnie dlatego, tak ważne jest sprawdzanie „renomy” danego numeru. Jak wynika z raportu dodzwanialność w zależności od firmy windykacyjnej waha się pomiędzy 17%, a nawet 50%. Z czego mogą wynikać tak znaczące różnice? Niska skuteczność może być spowodowana korzystaniem wyłącznie z numerów stacjonarnych, dzwonieniu z numerów, które są już na „black liście” oraz dzwonieniem na numery nieaktywne. Z kolei wysoka skuteczność nawiązywanych połączeń może wynikać z korzystania z rotacji numeracją. To usługa, która pozwala prezentować się odmiennym numerem, przed każdym wykonanym połączeniem.
Chcesz poznać najświeższe wskaźniki #dodzwanialności w branży finansowej? Pobierz raport i dowiedz się więcej tutaj